Bilety już w sprzedaży, kup teraz w niższej cenie! *  

Artur Szyndler

Podziel się

Artur Szyndler - urodził się 13.05.1965 roku w Warszawie. Z wykształcenia biolog - herpetolog. Wielki miłośnik fantastyki a szczególnie fantasy i space opery. Kolekcjoner gier o tej tematyce, których zbiory określane są jako jedne z największych na świecie.

 

Twórca pierwszej polskiej gry fabularnej „Kryształy Czasu”. Na jej przygotowanie i dopracowanie zasad poświęcił lata swojej młodości, między rokiem 1984 a 1997. Dzięki Kryształom Czasu do języka polskiego weszły na stałe takie pojęcia jak: awanturnik, półbóg, martwiak, półtalerz, czarnotrup.  

Od początku „Kryształy Czasu” bardzo się spodobały, przez co zyskały  tysiące miłośników, a sesje RPG „Kryształów Czasu” na ponad dziesięć lat zdominowały konwenty fantastyki i domowe spotkania. Jeden z nich "Kryształcon" odbywa się do dziś, a wiele osób nadal aktywnie gra w ten system. 

Gra Fabularna „Kryształy Czasu” doczekała się wydania w czasopiśmie „Magia i Miecz”, jako Pierwszy Polski System RPG. Kilka lat później powstała też wersja książkowa.

Po latach, które minęły od czasów opublikowania gry, Artur Szyndler postanowił pokazać największe zalety stworzonego przez siebie świata i wykorzystać jego niesamowite możliwości. W październiku 2014 roku ukazała się powieść opisująca przygody drużyny niezwykłych postaci (w tym smoków, martwiaków, wilkołaków) i ich losy związane z podbojem przez orków planety Ochria  - „Kryształy Czasu: Saga o Katanie”, tom I z XIII: „Labirynt Śmierci” część 1 i 2.

 

Autor w przyszłości planuje rozbudowywać świat Kryształów Czasu w kolejnych tomach Sagi o Katanie oraz poprzez współtworzenie gier planszowych. Pierwsza z nich została już  wydawana: Kryształy Czasu - Labirynt Śmierci (przygodowa gra fantasy dla 1-10 osób).

 

Nosi się też z zamiarem wydania przygotowywanej od wielu lat, rozszerzonej wersji gry fabularnej pod tytułem "Złota Edycja Kryształów Czasu". Przygotowuje też system bitewny i kolejne edycje RPG Kryształów Czasu na nowatorskich zasadach (4 Edycja KC, Alernatywna Rzeczywistość – Dwuświat, Alternatywna Rzeczywistość – Kryształy Czasu).

 

Dzięki 20-letniej pracy w Games Workshop oraz swoim zbiorom uchodzi za znawcę gier bitewnych i ich orędownika. Wygrał niezliczoną ilość turniejów w nich, w tym Mistrzostwo Świata. Przygotował między innymi system VODAT do grania w gry bitewne przeciwko Sztucznej Inteligencji (czyli jak grać samemu ze sobą). Obecnie prowadzi z rodziną sieć sklepów Paladynat, w których gra i przesiaduje całymi dniami.